Strategische marketingplanning

Ondernemers hebben in toenemende mate te maken met een turbulente omgeving. Samen met de door u bepaalde ondernemersdoelstellingen nemen we u mee in het opzetten en uitvoeren van een uniek marketingplan. Om het marketingplan uit te voeren maken we een uitgebreide afnemers- en concurrentenanalyse.

Afnemersanalyse.jpg

Afnemersanalyse

  • Weet u hoe trouw en tevreden uw klanten zijn?
  • Wie zijn uw huidige en potentiële klanten?
  • Wanneer kopen uw klanten uw product?
  • Waarom kopen klanten uw product?
  • Waarom en hoe kiest uw klant uw producten?
  • Wat zijn uw succesbepalende factoren?

Het maken en implementeren van een sterkte-zwakte-analyse geeft u de ruimte uw positie in de markt vast te stellen, waardoor herpositionering een keuze of oplossing kan zijn.

Concurrentenanalyse

Concurrentenanalyse

Wat zijn de bedreigingen van uw concurrenten? Daarom gaan we op zoek naar de zwakke punten van uw concurrenten. Deze bieden aanknopingspunten voor uw eigen concurrentievoordelen.

Indien een concurrent tevreden is met zijn positie en niet aan de weg timmert, is er naar verhouding minder gevaar te verwachten. Een concurrent die wil groeien en daartoe een actieve concurrentiestrijd aangaat vormt een belangrijke bedreiging voor uw onderneming.

We gaan de strijd aan om deze bedreiging om te buigen naar een strategisch voordeel voor uw bedrijf.